اخبار روز ایران

در این وبلاگ جدیدترین اخبار روز ایران، گردشگری، صنعتی، تکنولوژی و... تقدیم می شود

اخبار روز ایران

در این وبلاگ جدیدترین اخبار روز ایران، گردشگری، صنعتی، تکنولوژی و... تقدیم می شود

اخبار روز همیشه برای همه ما اهمیت زیادی داشته اند؛ بر این اساس تصمیم گرفتیم وبلاگی در جهت انتشار جدیدترین خبرهای روز در حوزه گردشگری، تکنولوژی و فناوری، علمی، فرهنگی و... راه اندازی کنیم تا شما نیز از همه اخبار آگاه شوید.

  • ۰
  • ۰

پیشرفت در تکنولوژی دنیای امروزی به حدی بوده است که امروزه شاهد ظهور تلفن های همراهی عجیب هستیم که از آن بین می توان به انعطاف و قابلیت انعطلاف این تلفن های همراه اشاره کرد. در این مقاله قصد داریم گوشی جدید هوشمند سامسونگ را بررسی کنیم...


قطعا با شرکت های بزرگی مانند سامسونگ آشنا هستید شرکتی که هر روز تولیدات جدیدی رو همراه با کاربرد های جدید وارد بازار میکند و از تمام اقسا نقاط دنیا طرفداران خود را مجذوب خود کرده است این شرکت با مهندسان و کارشناسان خود چندی پیش از چند محصول خود که جز تکنولوژی های جدید محسوب میشود رونمایی کردند که به اختصار به یکی از آنها خواهیم پرداخت.در ادامه در مورد نمایشگر جدید منعطف سامسونگ خواهیم بیشتر صحبت می کنیم.

شرکت سامسونگ در نمایشگاه تکنولوژی که در دوشنبه اخیر برگزار شده بود اعلام کرد که از اولین نمایشگر بسط پذیر دنیا اعلام خواهد نمود. نتظر این هستیم که این نمایشگر‌ صنعت نمایشگرها‌ را وارد دوره ای متفاوت کند.

نمایشگرهای سامسونگ نمایشگرهای سامسونگ

در ادامه این مطلب با توجه به اخبار شرکت سامسونگ می توان گفت که، نمایشگر‌های اولد بسط پذیر جدید کاملا متفاوت هستند چرا که امکان خمیده شدن در چندین جهت مختلف را دارند، پنل‌های قابل انعطاف پیشین تنها  از یک جهت ممکن بود که خم شوند. این محصول در SID 2017 به بازار عرضه خواهد شد.

نمایشگر سامسونگ نمایشگر سامسونگ

همچنینی در ادامه این مطلب میتوان خاطر نشان کرد که ناظران صنعت بیان کردند که نمایشگرهای جدید سامسونگ نسبت به هر نمایشگر دیگری که تا به حال در بازار ارائه گردیده است، نیازمند تکنولوژی کاملا پیچیده‌تر است و این نوع صفحه نمایش ها در حقیقت توانایی این را دارند که به‌عنوان بخش اصلی فناوری های قابل انعطاف استفاده شوند.

صفحه نمایش سامسونگ صفحه نمایش سامسونگ

علاوه بر این موضوع با استناد به ادعای شرکت سامسونگ می توان گفت که زمانی که کاربر فشاری به صفحه نمایش وارد کند، این محصول توانایی این را دارد که تا ۱۲ میلیمتر در آن سو حرکت کرده و در امکان حذف کردن فشار به مکان ابتدای خود باز گردد. همین مورد می تواند به ساخت موبایل هایی شود که نمایشگر آنها به راحتی صدمه نمی بیند. شرکت کره ای از پنل ۱٫۹۶ اینچی با رزولوشن  ۲۱۶۰ پیکسلی را اعلام کند که به معنی ترکیب پیکسلی ۲۲۵۰ در هر یک اینچ می باشد و صنعت حقیقت مجازی را مورد بررسی قرار دهد.

تفاوت های نمایشگر منعطف با نمایشگر های معمولی

جالب تر از همه ی این مورد این است که بدانید تکنولوژی مورداستفاده در صفحه‌ نمایش گوشی‌های هوشمند امروزه به دو بخش اساسی یعنی AMOLED و LCD شکل می گیرند. این دو نوع نمایشگر از دو گونه ی تکنولوژی خاص هم بهره گیری می کنند و بعضی اوقات همین تفاوت‌ها توانایی این را دارد که درفروش یک گوشی هوشمند نقش کاملا بسزایی را داشته باشد. دیودهای نوری یا همان LED‌ها تشکیل شده از اجزای صفحات نمایش می باشند. در نمایشگر، این دیودهای نوری به سه دسته قرمز، سبز و آبی تقسیم‌ می شوند تا پیکسل‌های خاصی را برای تولید رنگ‌ها نقش کاملا تعیین کننده ای داشته باشند.

نمایشگر های منعطف نمایشگر های منعطف

همچنین در مورد کاربرد های این نمایشگر می توان بگویم که ترتیب این زیر پیکسل‌ها توانایی این را دارد که تا حدودی در فعالیت نمایشگر موثر باشد.حرف O در OLED به معنای ارگانیک یا طبیعی می باشد. در هر LED تعدادی مواد ارگانیک بین دو هادی نصب شده است و در هنگام وارد شدن جریان، برای تولید نور کاربرد دارد.

 

  • ۹۶/۰۶/۰۲
  • امین رضایی