اخبار روز ایران

در این وبلاگ جدیدترین اخبار روز ایران، گردشگری، صنعتی، تکنولوژی و... تقدیم می شود

اخبار روز ایران

در این وبلاگ جدیدترین اخبار روز ایران، گردشگری، صنعتی، تکنولوژی و... تقدیم می شود

اخبار روز همیشه برای همه ما اهمیت زیادی داشته اند؛ بر این اساس تصمیم گرفتیم وبلاگی در جهت انتشار جدیدترین خبرهای روز در حوزه گردشگری، تکنولوژی و فناوری، علمی، فرهنگی و... راه اندازی کنیم تا شما نیز از همه اخبار آگاه شوید.

۷ مطلب در تیر ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰
در شهرهای امروزی از تمامی اماکانات و تجهیزات روز دنیا استفاده می شود تا علاوه بر زیبا شدن شهرها امکانات رفاهی نیز به قدر کافی در اختیار شهروندان قرار بگیرد. تلویزیون های شهری از ان دسته تجهیزاتی هستند که در این زمره قرار گرفته و وظیفه اطلاع رسانی به مردم در خصوص موضوعی خاص و یا خبرهای فوری را به عهده دارند. بدون شک امروزه تلویزیون شهری، یک باید ضروری است.

تابلوهای غول پیکر شهری در واقع همان تلویزیون شهری می باشند که در کنار بزرگراه‌ها، فضاهای سبز، چهارراه‌ها و یا داخل استادیوها بر روی دکل هایی مرتفع نصب می گردند و قابلیت پخش تصاویر ویدئویی بصورت رنگی را دارا می باشند.

هر کدام از تلویزیون های شهری از کنار هم قرار داده شدن کابینت هایی مجزا با اندازه ای در حدود 1 متر مربع ساخته می شوند. این کابینت ها هر یک همچون یک تلویزیون کوچک عمل می کنند و با پخش نمودن تصویری کوچک از مجموعه بزرگ تلویزیون، تصویر نهایی را شکل می دهند. گفتنی است این کابینت ها هر یک از جزء دیگری تشکیل شده اند که به آنها ماژول LED گفته می شود.


تلویزیون شهری
تلویزیون شهری

ماژول های تلویزیون شهری

ماژول ها در واقع بلوک هایی مستطیل و یا مربع شکل هستند که با قرار گرفتن آنها در کنار یکدیگر، کابینت ها شکل می گیرند. هر کدام از ماژول ها نیز از لامپ های LED بسیار کوچکی تشکیل می شوند. لازم بذکر است که این لامپ های LED در کارخانجات ساخت قطعات الکترونیک ساخته شده و جنس آنها نیز از مواد نیمه هادی می باشد؛ این لامپ‌ها دارای چندین طرح و رنگ متفاوت نیز هستند.

  • امین رضایی
  • ۰
  • ۰

با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی حمل و نقل عمومی دچار پیشرفت های زیادی کرده است که باعث شده است میزان سهولت در حمل و نقل بسیار آسان تر شود. به گونه که شما برای طی مسافتی نسبتا طولانی دچار نگرانی و استرس برای وقوع اتفاق های احتمالی نشوید و جا به جایی شما ایمن تر شود. در ادامه در مورد تاثیر فناوری بر روی حمل و نقل بیشتر صحبت خواهیم کرد.


تاثیر فناوری بر روی حمل و نقل


  • امین رضایی
  • ۰
  • ۰

ژاپن کشوری است که می توان گفت نسبتا پیشرفته است و صنعت و اقتصاد این کشور همیشه در حال پیشرفت می باشد و می توان گفت که در چند دهه ی آینده این کشور یکی از پیشرفته ترین کشورهای دنیا خواهد شد. کشور ژاپن دارای تفریحات بسیار زیادی می باشد که در ادامه به چند مورد از این تفریحات خواهیم پرداخت.

شب کریسمس به همراه KFC

یکی از زیبا ترین تفرحات ژاپن ممکن سفر در شب کریسمس به زاپن می باشد. شرکت KFC در دهه‌ی هفتاد میلادی وارد فرهنگ ژاپن شد و مردمی که عاشق خوردن مرغ بودن را به خود جذب کرد. ابتدا، مهاجرانی که از کشورهای غربی به ژاپن سفر کرده بودند شب کریسمس گروهی به رستوران‌های KFC می‌رفتند زیرا مکان دیگری برای خوردن یک غذای مناسب سلیقه شان پیدا نمی‌کردند.

شب کریسمس به همراه KFC

شب کریسمس به همراه KFC

و چیزی که در این مورد واضح بود این بود که اما معلوم نبود که به چه سببی این داستان در میان ژاپنی‌های طبقه متوسط مشهور شد. در حالی که در ژاپن افراد کمی هستند که کریسمس را جشن بگیرند، اما KFC شب کریسمس به به اندازه ای محبوب است که باید از 2 ماه قبل هتل خود را رزرو کنید.

  • امین رضایی
  • ۰
  • ۰

با گذشت زمان و پیشرفته تر شدن دستگاه های الکترونیکی شاهد تحولات بسیار زیادی در زمینه تکنولوژی و فناوری هستیم. با گذشت همین روند می توان گفت که تکنولوژی های قدیمی به تدریج منسوخ می شوند و فناوری های جدید تر که کار آن آسان تر می باد و کاربردب بیشتری دارد را مورد نظر قرار می دهد. در این مطلب قصد داریم شما را با استفاده از باتری های جامد در تلفن همراه آشنا سازیم.

استفاده از باتری جامد در تلفن همراه

  • امین رضایی
  • ۰
  • ۰

یکی از موارید که باید حتما در مورد زندگی خود در نظر بگیرید این مورد است که در مناطق مناسب مسکن خریداری نمایید برای همین منظور باید ابتدا از بودجه خود اطمینان حاصل کنید و شروع به جستجو در مناطق مختلف و آگهی های فروش نمایید. اما قبل از همه ی اینها باید بدانید که دقیقا نیازهای شما از مسکن چیست و مسکن شما چه مواردی را رعایت کرده باشد. به همین منظور قصد داریم که شما را با مناطق مناسب برای خرید مسکن آشنا سازیم.

مناطق مناسب برای خرید مسکن

  • امین رضایی
  • ۰
  • ۰
یکی از مواردی که ممکن است برای ما آزار دهنده این مورد است که با گذشت سن دچار پیری زودتر از زمان خواهیم شد برای ایم مطلب در کشور ما ایران بسیار پررنگ تر از کشور های دیگر می باشد و نسبت پیری زود رس ایرانیان خیلی بیشتر از کشور های دیگر در سطح جهان می باشد. در ادامه به دلایل پیری زودرس ایرانیان خواهیم پرداخت که ممکن برای شما جالب باشد.

دلایل پیری زودرس ایرانیان

  • امین رضایی
  • ۰
  • ۰

کودکی یکی از مهمترین دوران در شکل گرفتن زندگی هر انسانی است که می تواند بنیان اساسی زندگی او را پایه گذاری کند؛ حال اینکه والدین آنها با رفتارهای خود با کودکان شان تا چه حد می توانند در این شکل گیری شخصیت تاثیرگذار باشند، جای بحث دارد.

آموزش در زمان کودکی یکی از مهمترین آموزش ها می باشد؛ زیرا در این سن کودک دارای انعطاف پذیری بالایی بوده و به حرف های والدین خود گوش داده و توجه می کند. شما هنوز هم می توانید از این تمایل ذاتی کودک خود، مثل همان وقتی که او کوچک‌تر بود، بهره ببرید. در این بخش از سری مقالات روانشناسی کودک شما را با نکاتی درباره نحوه برخورد صحیح با کودک و اینکه چگونه با فرزندان خود تعامل پیدا کنیم، آشنا خواهیم نمود؛ با مجله کودک همراه باشید.

چگونه با فرزندان خود تعامل پیدا کنیم
چگونه با فرزندان خود تعامل پیدا کنیم

هر چقدر می توانید به صورت مستقیم با کودک خود صحبت کنید. سعی کنید بعضی وقتها، این صحبت‌ها صرفا بین شما و او بوده و شخص ثالثی بین شما نباشد. اگر شما در حال حرف زدن یا کتاب با شعر خواندن برای او به همراه یکی از برادر یا خواهرهای بزرگترش باشید، نمی توانید لغات و اصطلاحات را به میزان مورد نیاز او تکرار کنید.

نکته دیگر که باید مورد توجه قرار دهید، با تطبیق دادن حرف های خود با کارهایی که انجام می دهید، این امکان را برای فرزند خردسال فراهم کنید که معنای حرف های شما را بهتر بفهمد. می توانید بگویید: «حالا پیراهنت را در می آورم» و پیراهنش را دربیاورید؛ سپس بگویید: «حالا نوبت شلوارت  است»، و به سراغ شلوارت بروید.

چگونه با فرزندان خود تعامل پیدا کنیم
چگونه با فرزندان خود تعامل پیدا کنیم

سعی کنید که یاور کودکان خود باشید و به آنها  کمک کنید تا معنای کلی حرفهای شما را بفهمد و اگر او نمی تواند حرفها و کلمات شما را تک تک و به صورت دقیق متوجه شود، مشکلی ندارد. اگر در حال غذا پختن هستید، بشقابها را روی میز بچینید، با دست به او اشاره بکنید، و بگویید: “الآن وقت ناهار است“. فرزندتان متوجه می شود که ناهار حاضر بوده و باید به سر میز بیایید. البته اگر شما با حرکات دست و نشان دادن بشقاب و غذا، او را راهنمایی نمی کردید، او ممکن بود معنای “الآن وقت ناهار است” را متوجه نشود.

او را در گیر احساساتی همچون شوق، کنجکاوی و اشتیاق کنید. صحبت کردن در مورد جریان عشق یا در مورد گروهی از حیوانات  نادر در آسمان، می تواند ابزار مفیدی برای جلب توجه کودک و انگیزه دادن به او باشد تا برای درک مفهوم حرفهای شما تلاش کند.

  • امین رضایی