دنبال کردن خبرهای تکنولوژی همیشه جذابیتی خاص داشته و برای علاقه مندان به دنیای تکنولوژی نیز بسیار مهم تلقی می شده است. در مقاله ای که ما امروز برای شما آماده کرده ایم، قصد داریم سری به سراسر دنیای فناوری بزنیم و هوش مصنوعی؛ اینترنت و کمپانی هوندا؛ سه خبر روز تکنولوژی بررسی کنیم؛ با ما همراه باشید همچون همیشه...
نسل جدید سیویک تایپ R در شهر سوئیندون انگلستان، و در همان خط تولید سیویک هاچیک استاندارد، تولید میشود. بدنهی نسل جدید سیویک استاندارد، از نسل پیش سیویک تایپ R مقاومتر شده است، اما تایپ R جدید با داشتن استرات دومحوره در جلو و سیستم تعلیق چند اتصالی در ظهر و دمپرهای سفارشی که قابیت تنظیم بهصورت الکترونیکی دارند، شایستهی مقام بالاتری است. در زیر سر پشه دره کاپوت آن، پیشرانهی چهار سیلندر خطی توروبوشارژ دو لیتری هوندا آکورد قرار دارد که با بهینهسازی سفارشی، ۳۰۶ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند و توسط جعبهدندهی ۶ سرعتهی دستی و دیفرانسیل جلوی لغزش محدود مکانیکی، همراهی میشود. در کابین صندلیهای مسابقهای در جلو و با حذف صندلی وسط در ردیف عقب، دو صندلی و یک کنسول مرکزی قرار داده شده است. تزئینات بدنه فقط میتواند نمایانگر محصول کشوری باشد که انیمه و مانگای گاندام (Gundam) و اینیشیال دی (Initial D) را به هستی و عدم آورده است.
شیبویا میرای (Shibuya Mirai) که به عنوان پسری ۷ ساله برنامهریزی شده است، اولین شخصیت با هوش مصنوعی است که در توکیو به رسمیت شناخته شده است. شیبویا میرای در قسمتی از توکیو به نام شیبویا که حدود ۲۲۴ شب خوان نفر جمعیت دارد، ساکن است و به عنوان یک chatbot در اپلیکیشن پیامرسان لاین فعالیت میکند. میرای در زبان ژاپنی به معنای آینده است و یکی از دلایل ساخت این ربات ارتباط بهتر بین مردم شیبویا و نوبت محلی است، به این صورت که مردم میتوانند مسائل و نظرات خویش را با این ربات مطرح کنند.
سرگرمی هیئت نهج وجد علاقهی این ربات عکس گرفتن با مردم و آمیختگی با آنها است. بر اساس گزارش خبرگزاری APF، شیبویا عاشق صحبت کردن با مردم در هر زمینهای است.
اینترنت نامحدود غیرحجمی از رویاهای کاربران اینترنت به ویژه آندسته از افرادی که دانلودهای حجیم و زیادی در طول جذام دارند است. ISPهای ایرانی (شرکتهای ارائه کننده خدمات اینترنت ثابت) از ارائه چنین سیستمی به کاربرانشان خودداری میکنند و ارمل در برخی موارد با پسوندی به نام «مصرف منصفانه» طرحهایی به این نام آوازه را به کاربران ذات به فروش میرسانند که عملا نامحدود نیستند و فقط اسم آن را یدک میکشند.
بحث تغییر این مدلها از زمان وزارتخانه روابط اختر قبل مطرح شده و بارها به دلایلی همچون انهدام استقبال کاربران به مماطله مطال دیرکرد افتاده است ولیک حالا به نظر میرسد که با وقع به آخرین پست اینستاگرامی وزیر وابستگی ها اقبال کنونی، پرونده این ماجرا خاتمه یافته است.