اخبار روز ایران

در این وبلاگ جدیدترین اخبار روز ایران، گردشگری، صنعتی، تکنولوژی و... تقدیم می شود

اخبار روز ایران

در این وبلاگ جدیدترین اخبار روز ایران، گردشگری، صنعتی، تکنولوژی و... تقدیم می شود

اخبار روز همیشه برای همه ما اهمیت زیادی داشته اند؛ بر این اساس تصمیم گرفتیم وبلاگی در جهت انتشار جدیدترین خبرهای روز در حوزه گردشگری، تکنولوژی و فناوری، علمی، فرهنگی و... راه اندازی کنیم تا شما نیز از همه اخبار آگاه شوید.

۱ مطلب در مرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰
در این بخش از وبلاگ اخبار روز ایران قصد داریم تا در مورد چاپگر سه بعدی و مزیت های آن برای شما بیشتر بگوییم.این چاپگرها در زمینه طراحی توانسته قدرت انسان را بسیار بالا برده است.در ادامه با ما همراه باشید تا در مورد این پرینترها برای شما بیشتر بگوییم.
استفاده از پرینترهای سه بعدی در دنیای امروز تغییرات بسیار شگرفی را در حوزه های مختلف ایجاد کرده است. انواع مختلفی از این پرینترهای سه بعدی در بازار وجود دارد که هریک دارای قیمت متفاوتی هستند، تفاوت قیمت این پرینترها به نوع کاربرد آن و اندازه آن بستگی زیادی دارد. محصولات بسیار زیادی با استفاده از چاپگرهای سه بعدی طراحی و تولید شده اند، محصولاتی که شاید در گذشته ساخت آن ها بسیار سخت و هزینه تولید تمام شده آن ها بسیار زیاد بوده است. سالانه نمایشگاه های بسیار زیادی پیرامون چاپ و صنعت قالب سازی برگزار می شود و هدف آن آشنا شدن و نزدیک تر کردن این وسیله با صنایع و علوم دیگر است. تحقیقات و هزینه بسیاری هم از نظر زیرساختی بر روی این پرینترهای سه بعدی و هم بر روی کاربرد آن در صنایع مختلف صورت پذیرفته است. نتایج بسیار مثبتی از تحقیقات بدست آمده است که از سرعت تغییرات مثبت در آن ها می توان یاد کرد. برای مثال از چاپگرهای سه بعدی در علوم مختلف مانند علوم فضایی و پزشکی استفاده می شود، در پزشکی و دندانپزشکی از آن برای ساخت انواع پروتزها با کیفیت بالا استفاده کرد. پروتزهای که نسبت به گذشته از انعطاف پذیری بسیار خوبی برخوردار هستند.

پرینترهای سه بعدی در دنیای امروز  

صنایع هوافضا

بدون شک یکی از کاربردهای بسیار مهم پرینتر سه بعدی در هوافضا بوده است. پرینتر سه بعدی با طی در 30 سال تحقیقات و پیشرفت امروزه به جایی رسیده است که می تواند با مواد بسیار پرکاربرد هم پرینت سه بعدی را انجام دهد و شگفتی های بسیار زیادی را خلق کند.برای نمونه می توان گفت در حال حاضر جست و جو گر فضایی بعدی ناسا در حدود 70 قطعه ساخته شده با پرینتر سه بعدی دارد باید گفت این قطعات برروی زمین ساخته شده اند ولیکن ساخت قطعات با پرینتر سه بعدی بر حسب نیاز در فضا به صورت قابل توجهی هزینه را به جای فرستادن یک راکت حاوی وسایل مورد نیاز به فضا را کاهش می دهد. از طرفی محصولاتی با کیفیت بالاتر ، سبک تر و از نظر کیفی با ظرافت بسیار بالاتری ساخته می شود که می تواند سوخت را کاهش دهد.
  • امین رضایی