اخبار روز ایران

در این وبلاگ جدیدترین اخبار روز ایران، گردشگری، صنعتی، تکنولوژی و... تقدیم می شود

اخبار روز ایران

در این وبلاگ جدیدترین اخبار روز ایران، گردشگری، صنعتی، تکنولوژی و... تقدیم می شود

اخبار روز همیشه برای همه ما اهمیت زیادی داشته اند؛ بر این اساس تصمیم گرفتیم وبلاگی در جهت انتشار جدیدترین خبرهای روز در حوزه گردشگری، تکنولوژی و فناوری، علمی، فرهنگی و... راه اندازی کنیم تا شما نیز از همه اخبار آگاه شوید.

۱۰ مطلب در فروردين ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

از گذشته تا به امروز انسان به دنبال تغییر و تنوع بوده است. اگر در زمان کمی عقب تر برویم به یاد می آورید که در سردر مغازه ها تابلوهای بسیار ساده ای وجود داشتند که حتی در اوایل رنگی هم نبودند، بعدها تابلوهایی ساخته شدند که به صورت الکترونیکی بودند اما از لحاظ مصرف برق به صرفه نبودند. با گذشت زمان کم کم این ذهنیت بوجود آمد تا وسیله ای طراحی شود که هم به لحاظ ظاهری دارای جلوه بصری خوبی باشد، هم تبلیغات مورد نیاز را به بهترین شکل به رهگذران و مردم القا کند و البته کمترین میزان مصرف انرژی را داشته باشد.

تلویزیون شهری

حال این تغییرات و تنوع را ما با راه رفتن در شهر و دیدن المان های شهری همچون: تلویزیون های شهری، مبلمان شهری و پارک های ژوراسیک می توانیم مشاهده و درک کنیم. امروزه شهرداری های شهرهای مختلف کشورمان سعی بر این دارند تا از المان هایی همچون تلویزیون شهری، فرهنگی خوبی را در میان مردم جای بیندازد.

در سال های اخیر این صفحات عظیم در تمامی میادین شهر و ساختمان های بلند در کل جهان به چشم می خورند. در این صفحات به طور معمول تصاویر پویا که در بعضی فکر های ذهن ما شکل گرفته است تاثیر غیر مستقیم جالبی داشته و می گذارد. فیزیک نوعی از فضای شهر در حال پیدایش است که اصولا با آنچه که در نظر ما بود فرق ها و تفاوت های چشم گیری دارد. به طور کلی می توان گفت بیشتر تلویزیون های شهری امروزه در جهت تبلیغات مورد استفاده قرار می گیرند که تاثیر خوبی را هم توانسته اند بر چرخه اقتصاد و تجارت کشوری بگذارند و اطلاعات جامعی را در همه زمینه ها در اختیار مردم قرار دهند.

تابلو روان LED

در عین حال ترکیب شدن نور و صدا شکل سرگرم کننده ای را برای مردم که در سطح شهر در حال انجام کارهای روزمره خود هستند بوجود آورده اند. از دیگر المان های شهری که معمولا در بخشی از فضاهای خالی شهر برای بازی و سرگرمی کودکان تعبیه شده اند، پارک ژوراسیک می باشد. در این پارک ها از مجسمه های متحرک و غیر متحرک متشکل از حیوانات ماقبل تاریخ استفاده شده است که نظر همگان و به خصوص کودکان را به خود جلب می کنند.

یکی از مهمترین شرکت هایی که سالهاست در حوزه تولید، نصب و راه اندازی خدمات شهری فعالیت می کند، سپهر صنعت آداک نام دارد. شما می توانید با مراجعع به وبسایت سپهر صنعت اطلاعات خوبی از انواع المان ها و تجهیزات شهری ذکر شده کسب کنید. این شرکت در زمینه تولید انواع تلویزیون های شهری و مبلمان شهری توانسته کمک شایانی به شهرداری های شهرهای مختلف کشورمان برساند.

مبلمان شهری

نمونه بارز این تجهیزات شهری بخصوص مبلمان را می توان در پارک هایی همانند آب و آتش معروف خودمان در تهران و البته پل زیبای طبیعت مشاهده کرد. بدون شک این مبلمان نوین به همراه برج های نوری توانسته اند چهره زیبا و دلنشینی را به شهر بدهند.

  • امین رضایی
  • ۰
  • ۰

هر روزه در جهان تکنولوژی های بسیار پیشرفته ای تولید می شود که باعث شده علاقه و توجه خیلیها را بخود جلب کند. برخی از این تکنولوژی ها به هواپیمایی مربوط می شود که در سراسر دنیا وجود دارند. حال امروز می خواهیم در مورد چند مدل هواپیمای مدرن برای شما مطلبی را در میان بگذاریم.

می توان ATR را بزرگترین کمپانی تولید هواپیماهای منطقه ای تا سقف ۹۰ صندلی برشمرد. این کمپانی در سال ۱۹۸۱ به واسطه همکاری دو غول هوایی ایرباس و Leonardo تاسیس شد. ATR تا به حال بیش از ۱۵۰۰ هواپیما فروخته است و بیش از ۲۰۰ اپراتور در بیش از ۱۰۰ کشور دنیا دارد. هر ۸ ثانیه یک بار، یک فروند ATR در جایی از دنیا فرود می آید.

فناوری هواپیماهای ATR
فناوری هواپیماهای ATR

٢٠٠ شرکت هواپیمایی در سراسر دنیا از این نوع هواپیما استفاده می کنند و برخی از ایرلاین های ایرانی مانند ایران ایر و کیش ایر، از این نوع هواپیما سفارش داده اند. با فناوری هواپیماهای ATR همراه باشید.

هواپیمای ATR 72

هواپیمای ATR 72-600 یکی از بهترین سطوح استاندارد راحتی مسافران را در رده هواپیماهای منطقه ای دارد و همین موضوع باعث شده است تا در بسیاری از پروازهای منطقه ای در اروپا، مردم ترجیح می دهند در هنگام خرید بلیط هواپیما و چارتر با این نوع پرنده ها مسافرت کنند.

  • امین رضایی
  • ۰
  • ۰

مبانی سئو

سئو (SEO) چیست؟

اگر بخواهیم به طور مختصر این مفهوم را شرح دهیم باید گفت که سئو به معنای تکنیکهایی است که با بکارگیری آنها می توان رتبه سایت مورد نظر را در نتایج موتورهای جستجو به خصوص گوگل بهبود داد.ساده تر بگوییم؛ زمانی که شما در یک موتور جستجو به دنبال یک موضوع خاص می گردید حتما متوجه این موضوع شده اید که بعضی از سایتها دارای رتبه های بالاتری  در میان دیگر سایت ها می باشند و در صفحات اولیه نمایش داده می شوند، این که چطور این صفحات و وبسایت ها در نتایج اول قرار گرفته اند را باید در سئو این سایت ها دانست.

مبانی سئو

در ادامه با وبلاگ خبر آویژه همراه ما باشید.به عبارت دیگر سئو به معنی تولید کردن صفحات وبی که برای موتورهای جستجو جالب و فریبنده باشد گفته می شود، بهینه سازی صفحات وب این است که شما در نتایج یک موتور جستجوی بزرگ بیشترین امتیاز را داشته باشید و در رتبه های اول قرار بگیرید.

  • امین رضایی
  • ۰
  • ۰

شاید برابی شما هم جالب باشد که بدانید المان های جدیدی در شهرهیای مهم دنیا اضافه شده اند که ما می خواهیم در مورد آنها کمی بیشتر در مورد آنها توضیح دهیم. یکی از این المان ها وجود مبلمانهای شهری در شهر های مدرن دنیا می باشند. امروزه تغییرات بسیار زیادی در حوزه تبلیغات و اطلاع رسانی صورت گرفته است که از مهمترین این موارد می توان به روش ها و متدهای جدید برای جذب مخاطبان اشاره کرد، اما باید به تحول تجهیزات و ابزار های اطلاع رسانی نیز توجه کرد.

مبلمان شهری
مبلمان شهری

بطور مثال در گذشته از تابلوهای ثابت برای تبلیغات استفاده می شد که علاوه بر هزینه بالای طراحی و ساخت، هزینه نگهداری آن نیز بسیار بالا بود. اما امروزه تابلو روان و تابلوهای ال ای دی  یکی از بزرگترین نقش ها را برای جایگزینی این تابلو ها بازی می کنند. این تابلوها بسیار کم مصرف بوده و هزینه نصب‌شان نیز بسیار پایین است و از طرفی قابلیت تغییر هم دارند، به گونه ای که استفاده کنندگان می توانند با توجه به شرایط، متن آنها را به راحتی تغییر دهند.در ادامه به نقش المان های شهری در روحیه شهروندان می پردازیم.

  • امین رضایی
  • ۰
  • ۰

یکی از کشور هایی که امروزه توانسته است از طریق یک محصول خاصی مثل پبیه اقتصاد خود را بخشد تاجیکستان می باشد.در ناحیه ها روستایی، تکثر از اکابر به همسران‌شان اجازه پرورش یا کار خارج از مسکن را نمی‌دهند. عرصه دیپلماتیک این کشور نیز غالبا منحصر به مردان است. سازمان‌های غیردولتی و اخری شرکت‌ها: این کشور عضو سازمان‌های بین‌المللی مالوف کشورهای مشترک‌المنافع، کنفرانس اقتصادی اورآسیا، تنسیق همکاری‌های شانگهای و اداره معاهده امنیت مشارکتی است. در دامه با وبلاگ خبر آویژه همراه باشید. همه کارگران دولتی پیرو به کنفدراسیون اتحادیه‌های کارگری هستند که دسترسی به صور اقسام پول بازنشستگی، مزایای خدمات درمانی، مسکن و عقبی فعالیت ها همگانی معاشرتی و انفرادی را کنترل می‌کند.

نقش مهم پنبه بر اقتصاد تاجیکستان

تکثر از نهادهای چندجانبه با کاهش تعرفه‌ها و نشان دادن وام و مشاوره به خاطر عمران ترقی و پراکندن کسب‌وکار در این کشور می‌کوشند. ازخودگذشته از مهم‌ترین سازمان‌های حاد در آبادانی کسب‌وکارهای جدید، عبارتند از: اتحادیه خجند و اتحادیه دل‌افروز درعوض جهت مصون از زنان شاغل، اتحادیه ملی کسب‌وکارهای کوچک و متوسط در تاجیکستان و مرکز تاجیک فقره سبب کارآفرینی و مدیریت. رفاه اجتماعی و برنامه‌هایی برای تغییر:

  • امین رضایی
  • ۰
  • ۰

دهلی مرکز تمدن هند

شاید برای شما جالب باشد که دهلی آمیخته ای از جامعه سنتی و مدرن و نمودی از اجتماع مذاهب،قومیت ها وفرهنگهای مختلف است . بسیاری از گروه های قومی و فرهنگی در دهلی نو می باشندو به همین خاطر یک شهر بین المللی محسوب می شود . در ادامه با وبلاگ خبر آویژه همراه باشید. تقریبا 80٪ از جمعیت دهلی هندو هستند. 1% جمعیت از جمعیت شهر دهلی مسلمان ، 7،9% سیک ، 0.1% بهائی، 1.1% جین و 0.9% مسیحی می باشند.زبان‌های رسمی این شهر زبان هندی، پنجابی، و انگلیسی می‌باشند. 52٪ از جمعیت دهلی نو در محله های فقیرنشین بدون استفاده از خدمات اساسی مانند آب، برق، فاضلاب، سیستم فاضلاب، مسکن مناسب و غیره زندگی می کنند.مراسم مذهبی با شکوهی همچون دیوالی (جشن چراغ)، Mahavir Jayanti، تولد گورو ناناک، Puja دورگا، هولی، Lohri ،Chhath،Janmastami کریشنا، Shivaratri ماها، عید فطر، ماه محرم و Jayanti بودا در شهر دهلی اجرا می شوند.

دهلی مرکز تمدن هند

  • امین رضایی
  • ۰
  • ۰

وسایل مدرن شهری

در بیشتر های پیشرفت از وسایلی مدرنی همچون مبلمان شهری، برجهای نوری و تبلو های LED استفاده می شود. در ادامه با ما همراه باشید تا نکات مهمی را در اختیار شما بگزاریم. با بالا رفتن فرهنگ استفاده از وسایل عمومی بیشتر شهرداری سعی بر این دارند تا خدمات بهتری را به شهروندان ارائه دهند.

هنگامی که در شب وارد  یک شهر می شوید چه چیزی بیشتر از همه نظر شما را به خود جلب می کند، اگر این سوال را از چند نفر بپرسید قطعا به شما جواب خواهند داد "نورها" یا "چراغ ها" بیشترین چیزی که در شهرها جلب توجه می کند نورها و چراغ های شهر هستند، پروژکتور LED در سرتاسر شهر وجود دارد و بانورهای سفید که دارد شهر را طوری روشن می کند که از کیلومترها آنورتر هم دیده می شود، پروژکتور LED در بالای بام ها، بالای برج نوری و حتی در تلویزیون شهری وجود دارد. شاید باید اینطور گفت که برای داشتن یک شهر روشن، به تمام المان های ذکر شده نیاز است.

تابلو روان LED

نقش پروژکتور  LEDدر زیبایی شهر و روشنی آن را نمی توان نادیده گرفت، اگر چه چراغ های خانه ها و ساختمان ها در روشنایی شهر موثر هستند و شهر را روشن می کنند اما نقش چراغ های ال ای دی به خصوص پروژکتورهای LED را نمی توان نادیده گرفت.

  • امین رضایی
  • ۰
  • ۰

تور شانگهای

جالب است این را بدانید که این شهر که امروز یکی از پرجمعیت ترین و بزرگترین شهرهای چین به شمار می رود و در واقع رابط میان چین و دنیا می باشد روزگاری یک دهکده بسیار کوچک بوده که مردمانش با ماهیگیری روزگار خود را می گذراندند تا اینکه در قرن نوزده طی جنگهای تریاک که بین دولت چین، اینگلیس و دیگر کشورهای اروپایی در گرفت این شهر به یکی از بنادر مهم تجاری برای دولت های غربی تبدیل گردید و در نهایت در حدود هفتاد سال پیش به دولت چین باز گردانده شد. در ادامه با وبلاگ خبر آویژه همراه ما باشید. شانگهای در کرانه چپ رودخانه هوانگ پو در جنوب یانگ تسه واقع شده و در فاصله بسیار کمی از اقیانوس آرام قرار دارد، این شهر به وسیله رودخانه به دو بخش شرقی و غربی تقسیم می شود که قسمت شرقی تازه ساز با معماری مدرن می باشد و در قسمت غربی ساختمان های قدیمی تر و فرودگاه خونچای (برای پرواز های داخلی) قرار دارد، این شهر پرجمعیت که یکی از قطب های تجاری و اقتصادی دنیا به شمار می رود به (جنگل آسمان خراش ها) و (پاریس شرق) شهرت دارد. اگر به شانگهای سفر کنید برجها و مراکز خرید بیش از هر چیز دیگری خودنمایی می کند، خرید یکی از لذت بخش ترین جذابیت های تور شانگهای می باشد.

شانگهای

  • امین رضایی
  • ۰
  • ۰

تاریخ کشور ویتنام

ویتنام کشوری است سرسبز دارای مکانهای دیدنی بسیار زیاد که امروزه به یکی از قطب های گردشگری تبدیل شده است. این را ه در نظر داشته باشید که امروزه بسیاری از جنس هایی که در ایران وجود دارد ساخت این کشور است به خصوص کتونی های آدیداس که از محبوبیت خاصی بر خوردار است و استفاده آنها در میان جوان ایرانی رایج می باشد. در ادامه با وبلاگ خبر آویژه همراه ما باشید.شاید اولین چیزی که با شنیدی اسم ویتنام در ذهن شما شکل می شود جنگ نام آشنا میباشد ویتنام و ایالات متحده باشد، اما بهتر است که بدانید ویتنام از جمله یکی از مهمترین حاکمیت های به خصوص جهان در جنوب شرقی آسیا است که در طی سالهای گذشته موفق شده که به موفقیت های به خصوصی در زمینه های اقتصادی و البته صنعت توریسم دست پیدا کند.

تاریخ کشور ویتنام

ویتنام نیز درست مانند دیگر کشورهای جنوب  آسیا از آب و هوایی گرم ومرطوب برخوردار است البته وجود فلاتها و مناطق پرتپه و رشته کوه های آنم در مرکز و رودخانه هایی چون رود سرخ و مکونگ در شمال فضا و اقلیت این کشور را نسبت به دیگر کشورهای همسایه به کلی رو یا رویی های مختلف  با مشکلات ساخته است.

  • امین رضایی
  • ۰
  • ۰

کشور فرانسه برای مردم دنیا یک دیدگاه ویژه ای دارد و آن شهر پاریس میباشد. شهر پاریس مکانهای گردشگری بسیاری را می تواند در اختیار مسافران خود قرار داده تا آنها استفاده خوبی راداشت باشند. در ادامه با وبلاگ خبر آویژه همراه ما باشید.پاریس پایتخت فرانسه و یکی از شهر های بسیار زیبا با آثار دیدنی فراوان و توریست پذیر میباشد. سالانه حدود ۳۰ میلیون نفر توریست خارجی از پاریس دیدن می‌کنند. رود سن از میان این شهر عبور می‌کند. پاریس بزرگ ترین شهر اقتصادی اروپا و پنجمین شهر اقتصادی جهان از نظر سطح تولید ناخالص داخلی هست و حدود یک چهارم تولید ناخالص فرانسه.پاریس یکی از شهرهای پیشروی جهان در زمینه‌های اقتصاد، فرهنگ، هنر، سیاست، تحصیل، تفریحات، مد و علم است. ناحیه (لا دفانس) در شهر پاریس به عنوان بهترین مرکز اقتصادی اروپا نام برده می شود.

شهر عاشقان در فرانسه (پاریس)

  • امین رضایی