اخبار روز ایران

در این وبلاگ جدیدترین اخبار روز ایران، گردشگری، صنعتی، تکنولوژی و... تقدیم می شود

اخبار روز ایران

در این وبلاگ جدیدترین اخبار روز ایران، گردشگری، صنعتی، تکنولوژی و... تقدیم می شود

اخبار روز همیشه برای همه ما اهمیت زیادی داشته اند؛ بر این اساس تصمیم گرفتیم وبلاگی در جهت انتشار جدیدترین خبرهای روز در حوزه گردشگری، تکنولوژی و فناوری، علمی، فرهنگی و... راه اندازی کنیم تا شما نیز از همه اخبار آگاه شوید.

  • ۰
  • ۰

مالدیو یکی از جزایری است که به علت زیبایی و جاذبه های گردشگری که دارا می باشد اغلب مقصد سفر زوج های جوانی است که این جزیره را به عنوان ماه عسل انتخاب کرده اند. این جزیره دارای مراسم و رسوم بسیار زیادی می باشد که در هر سال برای مردم خود برگزار می کند که قصد داریم به نمونه ای از این مراسم اشاره نماییم.

مالدیو را تقریبا همه می شناسند. کشوری بسیار کوچک که از چندین جزیره تشکیل شده است و درست به همین دلیل هم هست که به آن مجمع الجزایر مالدیو می گویند. این کشور کوچک همیشه یکی از محبوب ترین تورها در سراسر آسیا را داشته است.

تورهای مالدیو معمولا بیش از همه مورد استقبال زوج های جوان قرار می گیرد که برای سفر ماه عسل خود ترجیح می دهند مالدیو را انتخاب کنند. جاذبه های گردشگری مالدیو آنقدری زیاد نیست که بتوان درباره آن صحبت کرد؛ شاید تنها موزه مالدیو را بعنوان مهمترین آن بتوان معرفی کرد. اما از تفریحات مالدیو می توان ساعت ها صحبت کرد که عموم آنها نیز مربوط به سواحل و جزایر و ورزش های آبی این کشور کوچک می شود.

مهمترین فستیوال های مالدیو
مهمترین فستیوال های مالدیو

بازارهای سنتی و غذاهای محلی مالدیو نیز همیشه مورد توجه گردشگران قرار داشته است. از همه این ها که بگذریم باید اشاره ای هم داشته باشیم به چند جشن و فستیوالی که هر ساله در همین کشور کوچک مالدیو برگزار می شود:

جشن کودا  (Kuda)

همانطور که می دانید غالب مردم مالدیو مسلمان بوده و پیرو دین اسلام می باشند و لذا طبیعی است که همچون دیگر کشورهای مسلمان، عیدهای مذهبی داشته باشند؛ یکی از این جشن های عید کودا نام دارد که مربوط به همان عید فطر و آغاز ماه شوال می شود. مردم مالدیو یا رویت هلا ماه این روز را جشن گرفته و با تجمع در مساجد مالدیو به برگزاری نماز عید فطر و خواندن دعا مشغول می شوند. گفتنی است به مناسبت این عید بزرگ سه روز تعطیلی عمومی در مالدیو اعلام می شود

جشن جمهوری مالدیو

شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید همین کشور کوچک هم روز جمهوری دارد! در سال ۱۹۵۳ میلادی بود که برای نخستین بار کشور مالدیو تبدیل به کشوری با نظام جمهوری شد که البته این جمهوری نیز چندان دوام نیاورد و مالدیو دوباره به نظام سلطنتی خود بازگشت. اما مجددا چند سال بعد در نوامبر ۱۹۶۸ میلادی جمهوری دیگری بوجود آمد که همچنان نیز در این کشور حکمفرما بوده و مردم مالدیو هر ساله سالگرد آن را جشن گرفته و با برگزاری رژه و گروه های موسیقی کوچک و بزرگ به شادمانی می پردازند. جشن جمهوری مالدیو از مهمترین فستیوال های مالدیو می باشد که شرکت در آن خالی از لطف نیست.

جشن جمهوری مالدیو
جشن جمهوری مالدیو

فستیوال روز ماهیگیران

احتمالا می دانید که مهمترین منبع درآمد اکثر مرد این کشور و البته یکی از لذت بخش ترین تفریحات مالدیو برای گردشگران ماهیگیری است که بخش اعظم اقتصاد آنها را نیز تشکیل می دهد. لازم بذکر است که بیش از نیمی از ماهی تن اروپا توسط همین ماهیگیران مالدیوی تامین می گردد.

مردم مالدیو هر ساله دهمین روز از ماه دسامبر را برای بزرگداشت این ماهیگیران زحمتکش جشن می گیرند و در نقاط مختلف مالدیو به ماهیگیری می پردازند.

جشنواره قایق‌سواری مالدیو

مالدیو همیشه میعادگاه مسابقات معروف قایقرانی در سراسر آسیا بوده است. مالدیو سواحلی با شن های گرم و آب هایی زلال و شفاف دارد که قایق سواری بر روی این آبها همراه با تماشای مناظر دیدنی زیر آب بدون شک برای هر کسی بسیار لذت بخش است. در جشنواره قایق‌سواری مالدیو تقریبا همه گردشگران و اکثر شهروندان مالدیوی روی آب و در حال قایق سواری هستند.

جشنواره قایق‌سواری مالدیو
جشنواره قایق‌سواری مالدیو

برای گردشگران نیز جهت شرکت در این فستیوال هیجان انگیز قایق هایی مدرن همراه با تمامی امکانات رفاهی از جمله تلویزیون، آشپزخانه، کافه های کوچک و مبل های راحت وجود دارد.

جشن روز جهانی غذا

یکی از مواردی که توسط گردشگران تور مالدیو همیشه مورد توجه قرار گرفته است، غذاهای خاص و بسیار لذیذ محلی این کشور بوده است. بطور کلی غذا در منظر مردم مالدیو ارزش بالایی دارد و بسیار به آن توجه می شود، به همین دلیل هم هست که در روز جهانی غذا مردم این کشور با برگزاری نمایشگاه های گوناگون مواد غذایی اقدام به برگزاری جشنی بزرگ و باشکوه می کنند.

  • ۹۶/۰۵/۲۴
  • امین رضایی