اخبار روز ایران

در این وبلاگ جدیدترین اخبار روز ایران، گردشگری، صنعتی، تکنولوژی و... تقدیم می شود

اخبار روز ایران

در این وبلاگ جدیدترین اخبار روز ایران، گردشگری، صنعتی، تکنولوژی و... تقدیم می شود

اخبار روز همیشه برای همه ما اهمیت زیادی داشته اند؛ بر این اساس تصمیم گرفتیم وبلاگی در جهت انتشار جدیدترین خبرهای روز در حوزه گردشگری، تکنولوژی و فناوری، علمی، فرهنگی و... راه اندازی کنیم تا شما نیز از همه اخبار آگاه شوید.

  • ۰
  • ۰

هر روز شاهد اتفاقات ی از سراسر دنیا هستیم که ممکن است بر روی تمام دنیا تاثیر داشته باشد. یکی از این اتفاقاتی که در چند روز پیش رخ داده است که در منطقه ی لارسن سی قطب جنوب کوه یخی به میزان یک تریلیون تن از این این بخش جدا شده است و محققان در صدد چگونگی وقوع این اتفاق هستند. در ادامه در مورد جدا شدن کوه یخ عظیم الجثه از قطب جنوب بیشتر صحبت خواهیم کرد.

جدا شدن کوه یخ عظیم الجثه از قطب جنوب

 


شکافی که در یخچال لارسن سی قطب جنوب به بود آمده است، مساحتی به‌اندازه‌ی ایالت باشهامت در آمریکا و حجمی روبه رو دریاچه‌ی میشیگان دارد. این شکاف محرک شده است تا این کوه یخی جدا شود.پژوهشگران از سال ۲۰۱۰ دانا شکافی در یخ‌های قطب قبله شده بودند. رشد این شکاف از سال ۲۰۱۶ تسریع بیشتری غمناک بود. پژوهشگران می‌گویند کوه یخی بین دهم جولای تا دوازدهم جولای جدا شد.مارتین الری، یخ زدگی شناس دانشگاه سوانسی و از اعضای پروژه‌ی MIDAS است. این نقشه تأثیر تغییرات اقلیمی بر یخچال لارسن سی در قطب کنارها و شمال را دقت می‌کند.
پروفسور آدریان لاکمن محقق مسن تر و کهتر از دانشگاه سوانسی که سال‌هاست این سکوی یخی را زیر نظر دارد، گفت: «این یخکوه یکی از بزرگ‌ترین یخکوه‌های ثبت‌شده است و مشکل بتوان ترفیع آتیه آن را پیش‌بینی کرد. این یخکوه ممکن است به‌صورت یک برخ همیشگی بماند و با گمان تردید بیشتر به چند فصل دریده شاخه خواهد شد.»این یخکوه قبل از جدا شدن کامل از سکوی یخی روی آب آب ورز بوده است، براین اساس تأثیری فوری بر سطح آب آبرو نخواهد گذاشت، اما قطعات یخ ممکن است به خطرات کشتیرانی در این منطقه بیفزایند.

  • ۹۶/۰۵/۰۹
  • امین رضایی