اخبار روز ایران

در این وبلاگ جدیدترین اخبار روز ایران، گردشگری، صنعتی، تکنولوژی و... تقدیم می شود

اخبار روز ایران

در این وبلاگ جدیدترین اخبار روز ایران، گردشگری، صنعتی، تکنولوژی و... تقدیم می شود

اخبار روز همیشه برای همه ما اهمیت زیادی داشته اند؛ بر این اساس تصمیم گرفتیم وبلاگی در جهت انتشار جدیدترین خبرهای روز در حوزه گردشگری، تکنولوژی و فناوری، علمی، فرهنگی و... راه اندازی کنیم تا شما نیز از همه اخبار آگاه شوید.

  • ۰
  • ۰

دهلی مرکز تمدن هند

شاید برای شما جالب باشد که دهلی آمیخته ای از جامعه سنتی و مدرن و نمودی از اجتماع مذاهب،قومیت ها وفرهنگهای مختلف است . بسیاری از گروه های قومی و فرهنگی در دهلی نو می باشندو به همین خاطر یک شهر بین المللی محسوب می شود . در ادامه با وبلاگ خبر آویژه همراه باشید. تقریبا 80٪ از جمعیت دهلی هندو هستند. 1% جمعیت از جمعیت شهر دهلی مسلمان ، 7،9% سیک ، 0.1% بهائی، 1.1% جین و 0.9% مسیحی می باشند.زبان‌های رسمی این شهر زبان هندی، پنجابی، و انگلیسی می‌باشند. 52٪ از جمعیت دهلی نو در محله های فقیرنشین بدون استفاده از خدمات اساسی مانند آب، برق، فاضلاب، سیستم فاضلاب، مسکن مناسب و غیره زندگی می کنند.مراسم مذهبی با شکوهی همچون دیوالی (جشن چراغ)، Mahavir Jayanti، تولد گورو ناناک، Puja دورگا، هولی، Lohri ،Chhath،Janmastami کریشنا، Shivaratri ماها، عید فطر، ماه محرم و Jayanti بودا در شهر دهلی اجرا می شوند.

دهلی مرکز تمدن هند

شما هم در نظر داشته باشید که جشنواره ای به نام Qutub یک رویداد فرهنگی است که طی آن نوازندگان از سراسر هند در شب قطعات موسیقی اجرا می کنند. همچنین جشنواره های دیگری مثل جشنواره بادبادک ها، جشنواره بین المللی انبه و Panchami Vasant (جشنواره بهار) هر سال در دهلی نو برگزار می شود. نمایشگاه جهانی کتاب، biannually در میدان Pragati هر سال برگزار می شود. البته باید این مطلب رو هم اضافه کنیم که شهر دهلی از شرق با ایالت اوتارپرادش و از غرب با ایالت هاریانا هم مرز است.به همین دلیل از طرفی گرما و خشکی بیابان‌های راجستان را در بر دارد و از طرف دیگر سرمای هیمالیا را. از اوایل آوریل تا اکتبر هوا نسبتا گرم و سوزان است و دمای آن معمولاً بالای ۴۰ درجه سانتی گراد است . در فصل باران‌های موسمی به‌ویژه در ماه‌های ژوییه و اوت باران‌ها سیل‌آسا بارش می کنند و در زمستان به ویژه در دسامبر و ژانویه دما تا نزدیکی صفر پایین می‌آید.

دهلی مرکز تمدن هند

  • ۹۶/۰۱/۱۹
  • امین رضایی