اخبار روز ایران

در این وبلاگ جدیدترین اخبار روز ایران، گردشگری، صنعتی، تکنولوژی و... تقدیم می شود

اخبار روز ایران

در این وبلاگ جدیدترین اخبار روز ایران، گردشگری، صنعتی، تکنولوژی و... تقدیم می شود

اخبار روز همیشه برای همه ما اهمیت زیادی داشته اند؛ بر این اساس تصمیم گرفتیم وبلاگی در جهت انتشار جدیدترین خبرهای روز در حوزه گردشگری، تکنولوژی و فناوری، علمی، فرهنگی و... راه اندازی کنیم تا شما نیز از همه اخبار آگاه شوید.

  • ۰
  • ۰

کودکان همواره دنیای کاملا متفاوتی نسبه به بزرگسال ها داشته اند. گاهی انها نیازهایی دارند که اگر به آنها توجه نشود ممکن است در اینده به مشکل بخورند. گاهی نیز این کودکان دچار ضعف هایی همچون ضعف عاطفی می شوند که روش برخورد یا آنها نیز متفاوت است.


کودکان از دنیای خیلی متفاوتی نسبت به ما برخوردارند و تمام شیطنت ها و بازی های آنها براساس دنیای زیبای کودکی آنهاست و باید قبل از اینکه کودکی را وارد زندگی خود کنیم در مورد رفتارها و اخلاقیات مطالعه داشته باشیم تا بتوانیم در مقابل رفتار کودکان برخورد مناسبی داشته باشیم. شما با تحریک خلاقیت کودک می توانید یک کودک خلاق داشته باشیدو چگونه می توانیم یک کودک خلاق داشته باشیم. برای بالابردن تفکر خلاقانه در سن های پایین احتیاج به مقداری محرک های مفید دارید. تا بتوانید توانایی ادراکی و حرکتی کودکان را مشاهده کنید احتیاج به سرگرمی هایی مانند گل کاری و باغچه بانی دارید.

کودکان و دنیای متفاوت آنها

کودکان و دنیای متفاوت آنها

حتما نباید کودک شما بتواند یک شاهکار هنری خلق کند، هنر نقش بسیار مهمی در زندگی همه انسان‌ها مخصوصا کودکان ایفا می‌کند. مهارت کودکان برای تفکر خلاق، از جنبه‌های گوناگونی برای آنان موثر است:

  • قابلیت خود اظهاری
  • سلامت روانی
  • رشد ذهنی
  • فهم متغیرها

تمام این مهارت‌ها و ویژگی‌ها برای پیشرفت و زندگی مطلوب کودکان مهم و پر اهمیت هستند.

کودکان و دنیای متفاوت آنها

کودکان و دنیای متفاوت آنها

کودک چاق کاملا مستعد به دچار شدن به هر نوع بیماری می باشد. عده ای از انسان ها از استعداد بسیار زیادی برای چاق شدن برخوردار می باشند و در صورت بی مبالاتی در مصرف مواد غذایی چرب وشیرین دچار اضافه وزن خواهند شد. برخی از افراد از همان سنین کودکی به چاقی مبتلا می شوند، در این هنگام والدین نقش فوق العاده زیادی در حفظ سلامت فرزند خود بر عهده دارند. برخی کودکان علاقه بسیار زیادی به خوردن انگشتان خود دارند، که باعث می شود که آنها انگشت شست را به وارد دهانشان کنند. در بعضیی زمان ها حتی پیش از به دنیا امدن خوردن انگشت شست سبب می شود که کودکان احساس امنیت بکنند. شاید هم در آخر عادت مکیدن انگشت زمانی که در آسایش هستند یا به خواب میروند افزایش یابد. فراموش نکنید که شما باید به کودکان و دنیای متفاوت آنها در هر شرایطی اهمیت بدهید!

کودکان و دنیای متفاوت آنها

کودکان و دنیای متفاوت آنها

بیشتر کوکان در بازه ی سنی ۲ تا ۴ سال این عادت خود را ترک می کنند. برای کودکان بزرگی که به خوردن انگشت ادامه می دهند معمولا با فشار های مدرسه و محل آموزش به عادت خود پایان می دهند. فراموش نکنید که اگر کودک مکیدن انگشتش را از خاطر برده است امکان دارد زمانی که در استرس است دوباره به آن عادت بازگردد.

وقتی که سن کودکان بیشتر میشود امکان این وجود دارد که در مورد اعضای جنس مخالفشان کنجکاو شوند و در بازی‌های روزانه خود، فرصت را غنیمت می شمارند و از نظر جسمی به بچه‌های جنس خود آنها یا مخالف خود نزدیک می‌شوند تا شکل بدن آن‌ها را ببینند. بچه‌ها بخاطر کنجکاوی بازی‌های جنسی می‌کنند و این امر کاملا در سن آنها طبیعی می باشد. مثالی از این کنجکاوی جنسی، دکتربازی می باشد. بچه‌های سن پیش‌دبستانی خیلی دوست دارند دکتر بازی کنند و گاهی در بین بازی می‌خواهند همدیگر را معاینه کنند و یا به همدیگر آمپول بزنند! در این گیرودار گاهی اوقات اعضای جنسی همدیگر را می‌بینند. این‌جور رفتارها هیچ قصد و غرض جنسی ندارد و یا به روابط جنسی منجر نخواهد شد.

کودکان و دنیای متفاوت آنها

کودکان و دنیای متفاوت آنها

هرکس در قبال کوکی که متولد کرده است مسئول است و باید در مورد رفتار کودک خود مطالعه کرده باشد از نگاه ما رفتار نسنجیده ی در تربیت یک نوزاد و کودک بدون مراجعه منابع آموزشی کودکان مصداقی از همان برخورد های سبکسرانه است. سوال جدی ای که امروز می توان پرسید این است که چه میزان از پدر و مادر ما به منابع و متون با اعتبار و تخصصی و روانشناسان کودک مراجعه می کنند تا اطمینان حاصل کنند رفتار مناسب و استانداردی در این مورد دارند.

اگرچه در سال های گذشته با رشد تحصیلات دانشگاهی در کشور و بخصوص به وجود آمدن نسلی از مادران تحصیلکرده حساسیت های مادران در این مورد افزایش یافته است اما به نظر می رسد میزان رشد مراجعه به مراکز تخصصی و منابع مفید علمی به آن صورت پرشتاب نیست و مثل قبل حتی در شهرهای بزرگ با کمبود جدی مشاوران و روانشناس های کودک مواجه هستیم.

  • ۹۶/۰۳/۲۷
  • امین رضایی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی