اخبار روز ایران

در این وبلاگ جدیدترین اخبار روز ایران، گردشگری، صنعتی، تکنولوژی و... تقدیم می شود

اخبار روز ایران

در این وبلاگ جدیدترین اخبار روز ایران، گردشگری، صنعتی، تکنولوژی و... تقدیم می شود

اخبار روز همیشه برای همه ما اهمیت زیادی داشته اند؛ بر این اساس تصمیم گرفتیم وبلاگی در جهت انتشار جدیدترین خبرهای روز در حوزه گردشگری، تکنولوژی و فناوری، علمی، فرهنگی و... راه اندازی کنیم تا شما نیز از همه اخبار آگاه شوید.

  • ۰
  • ۰

به طور معمول پایتخت هر کشور از دیگر شهرها متمایز بوده و اتفاقات مهم در آن بیشتر رخ می دهد. حال این اتفاقات می تواند جشن ها یا آیین و سنن مختلف باشد که برگذار می شود یا ساخت وزارت خانه ها یا غیره در آن پایتخت که معمولا جلاست مهمی نیز در آن  اجرا می شود. یکی از مهم ترین شهر های تایلند بانکوک می باشد که ما می خواهیم در وبلاگ خبر آویژه کمی بیشتر در مورد آن صحبت داشته باشیم. جشن سال جدید تایلندی، در ۱۳ آوریل هر سال برگزار می شود و ۳ روز به طول می انجامد تا ۱۵ آوریل که اولین روز سال جدید است.

فستیوال های بانکوک

البته باید این را هم اضافه کنیم که کلمه Songkran در زبان تایلندی به معنی حرکت کردن و تغییر مکان است. در این روز به طور معمول جشن آب برگزار می شود که در واقع شروع فصل باران بوده و به باور مردم تایلند، این آب بداقبالی را از آنها شسته و دور می کند.

این سنت در جامعه تایلندی بسیار باارزش است. در روز جشن اعضای خانواده گرد هم می آیند تا احترام خود را به بزرگترها با ریختن آب عطر دار بر روی دست های آنها نشان دهند و در مقابل از دعای آنها برای آینده ای بهتر و سعادت برخوردار شوند و در حدود ساعت های میانی روز   پس از احرتم گذاری به بودا و شستن آن، همه مردم ازخرد تا کلان به یکدیگر آب می پاشند.

فستیوال های بانکوک

شما هم در نظر داشته باشید که در شب همان روز بسیاری از مردم به کانال یا رودخانه نزدیک محل سکونت خود می روند تا کلک های خود را که شمع و عود روی آن را روشن کرده اند، برای ادای احترام و تشکر از الهه آبها، در رود رها کرده و تمام کینه ها، خشم و پلیدی ها ار از خود دور کنند. مردم هم چنین ناخن و موی خود را کوتاه کرده و آن را همراه با کلک خود رها می کنند تا نا پلیدیها را از وجود خود آزاد ساخته و آنها بر این فکر هستند که این عمل برای آنها خوش شانسی می آورد و گناه و بدی را جدا می کند. کلک ها از پوست و برگ درخت موز ساخته شده و با یک گل، یک شمع و ۳ عدد عود و سکه بر روی آب ناور می شوند.
  • ۹۵/۱۲/۲۹
  • امین رضایی